måndag 10 november 2014

Kota Kinabalu

Efter en extremt kort morgonflygning (30 min typ) så har vi landat i Kota Kinabalu. "Huvudstaden" i provinsen Sabah här i Borneo. Tillbaka från vildmarken med Mac Donalds och shopping. Vi hade nästan glömt hur billigt det är när man hittar rätt ställen i Malaysia. Man kan bli shoppinggalen på dom här priserna men kanske tur att vi knappt får plats med en pinal till i vårt bagage... Hittade en sportbutik och jag var bara tvungen att köpa lite Adidas och Nike kläder till mindre än halva priset mot Sverige. Jag brukar aldrig unna mig att köpa dyra märkessportkläder eftersom jag inte tycker att det är värt det. Men nu var det definitivt det. Invigde precis ett par av byxorna på gymmet:). Barnen fick också lite tidsfördriv. Hittade lego för 40 kr som i Sverige kostar över 200 spänn. Flygplan (de riktiga, inget krafs) som kostar 200kr/st hemma fick vi 2st för 35kr... Helt galet!!! Varför åkte vi inte med tomma väskor?:)

Förutom shopping så har vi hunnit testa poolen och ätit glass. Nu ska vi fundera på vad vi ska fylla våra fyra dagar här med. Det lär inte bli ett problem:).

1 kommentar: