fredag 28 november 2014

Koh Bulone - lugnets ö

De här riktigt stora krabborna fanns det gott om på Koh Bulone.

För att få lite perspektiv.

Krabbjakt. Det var många som var imponerade av att dom faktiskt lyckades fånga dom där snabba rackarna.

Japp, då var det dags... Resans första matförgiftning (och förmodligen inte den sista). Som "tur" var så drabbade den bara mig (som vanligt med andra ord). Kändes lite konstigt igår kväll och när jag sedan skulle lägga mig så tilltog magsmärtorna och jag hade så galet ont i magen. Maken hjälpte till så gott han kunde med heta handdukar som lindrade en del. Tillslut fick jag nog ut skiten (gissar på en vattenmelon bit som smakade dåligt). Kändes dock sådär att vi skulle sätta oss på en speedboat på morgonen för avresa mot Koh Bulone. Lite imodium brukar ju dock alltid hjälpa och resan var som tur var bara en timme. Det gick bra.

Vår terrass med vy.

Huset som vi bodde i hade bästa läge på hela resorten.

Omväxlande väder, men som tur var drog inte de här mörka molnen in över oss.

Förste krabbvaktare.

Vi kom fram till Koh Bulone som är en riktig pärla. Finns egentligen bara två lite större bungalowsbyar på ön som ligger vid stranden. Det är knappt något folk alls och här kan man verkligen hitta lugnet. Grabbarna har varit på krabbjakt och vi har även hunnit hälsa på våra grannar (som är en svensk familj med barn). Bra för grabbarna (särskilt den äldre) att kanske kan få leka med någon i sin egen ålder...

Strandläge.

Glada krabbjägare.

Den här krabaten har blivit en riktig treårspajas.

Fruktmellis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar