tisdag 3 december 2013

Pepparkakshusbygge

Och vad gjorde vi då igår... Jodå det var mycket lek och en del syskonbråk. Det märks att efter tre dagar inomhus så klättrar alla i familjen på väggarna. Irritationen växer och grabbarna som oftast leker bra tillsammans bråkar mer och mer. Hur ska det då gå dag nummer fyra... 

En söt "jobbare".

Porslinstomtarna som står i varje vrå är väldigt kul att leka med. Om Hugo får välja går han dessutom i bara blöja hela dagarna (Thailandsgener...:)).

På eftermiddagen var det dags för mer konkret och uppstyrd lek. Då tog jag fram pepparkakshusbygget. Och ja, det känns lite fusk att köpa ett färdigt hus som bara ska monteras men ibland så måste man prioritera sin tid. Barnen har ändå inte tålamodet och intresset att bygga ett hus ända från grunden så vi väntar med det några år. Just nu är det roligast att dekorera så vi fokuserade på det.

Dags för husbygge.

Så vad är status just nu här hemma i sjukstugan. Jodå Rasmus klagade en del på ont i öronen och vaknade framåt elva men somnade sedan om (genom att ha slingrat sig runt mig och jag vågade knappt röra mig när han väl somnat) och han sov hela natten (inte mamma). Kanske börjar det släppa, hoppas, hoppas...!!! Han vaknade dock av en riktigt jobbig hosta som satt långt, långt ner i halsen men just nu är det fullt ös medvetslös. Får se vad jag ska aktivera dom små liven med idag.

Grande Finale! att dekorera pepparkakshuset.. undrar om det får stå orört till efter jul?:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar