måndag 16 december 2013

Omkullkastade planer

Bustrollen.

Idag trodde jag att jag och grabbarna skulle få en skön, ledig semesterdag tillsammans eftersom förskolan var stängd. Ack så fel jag hade... Hugo var superorolig på natten och kunde inte alls sova. Helt plötsligt vaknar jag utav att han kräks. *suck* när ska dom här sjukdomarna sluta drabba oss. En gång till händer det på natten men sedan är det lugnt. Innebär dock att jag inte alls kan sova mellan klockan 12 och 5. Har gått som en zombie idag. När Hugo väl vaknade på morgonen så var han piggelin igen. Åt både frukost, lunch och middag som vanligt. Måste varit något som han fått i sig (hoppas, hoppas, hoppas...)

Chokladbiskvier.

Baka har vi dock hunnit med. Chokladbiskvierna blev doppade i choklad och mazarinerna var sjukt goda. Nu är frysen full med godsaker! Till middag åt vi dinosauriebiffar med blod och dinosauriebajs. Låter det inte lockande:)?! För en 2- och 4 åring funkar det i alla fall utmärkt när det kommer till att äta upp maten.

Mazariner.

2 kommentarer:

  1. Usch och fy! Hoppas det är över - vem ska annars äta alla godsakerna...?!

    SvaraRadera
  2. Åh vilka godingar, i två bemärkelser både kakor och söta killar! Kram

    SvaraRadera