onsdag 4 december 2013

Kom igen - pepp!!!

Träningen... *suck* ett ord som just nu får fram mitt dåliga samvete. Den här hösten har verkligen inte varit top-of-the-line när det kommer till träning. Först var det mycket jobb, dubbeljobb, sjukstuga, ännu mera sjukstuga och så mera sjukdomar. Visst, det är ingen ursäkt men det blir så upphackat vilket gör att man helt tappar fokus. Kollar jag i min träningskalender så har det faktiskt blivit 2 pass i veckan nästan alla veckor men det känns ändå för lite. Efter tjejmilen så dalade motivationen rejält och nu under den här mörka perioden så har jag ofantligt svårt att ta mig ut att springa. Jag gillar helt enkelt inte att springa själv när det är mörkt. Hur gör man? Det är ju liksom mörkt både när man går till jobbet och när man kommer hem...

Nu måste jag dock komma ur den här vinterdeppen på träningsfronten så det blir en utmaning fram till det nya året börjar. Även fast man inte kan komma till gymmet eller ut och springa varje dag så kan man alltid köra lite styrka framför Tv:n (jag var ju expert på de där småpassen hela sommaren). Vem är med?

3ggr plankan (valfri tid - jag kör minst 1 min varje gång)
3ggr armhävningar (25*3 helst fler för mig)
squats (börja med 30 och öka med 10 varje dag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar