onsdag 12 juni 2013

Det här med att vabba

Lite "Rasmus-mamma" tid.

Idag vabbade jag för Rasmus som är mycket bättre men på dagis gäller ju 48 timmars regeln vid magsjuka. Båda grabbarna fick så klart vara hemma och på förmiddagen hann vi med en massa saker som att slänga återvinningsgrejer, panta burkar och köpa mellis för burkpengarna. Allt kändes som frid och fröjd och en skön vabbdag... men icke. När vi stod och gjorde i ordning picknickkorgen för kvällens aktivitet, parloppet i Hagaparken, så sitter Hugo vid bordet och börjar kräkas. Det är alltså bara att ställa in årets andra lopp, *suck*. Eller maken fick springa (känner mig lite småkrasslig så den lotten var ganska enkel) medan jag fick vara hemma och byta blöjor... Jag och Rasmus drog ner en sväng till centrum istället för att byta böcker på bibblan och köpa italiensk glass. 

Maken och min stand-in på parloppet kom på en hedrande 53:e plats, grattis!

När maken kom hem från loppet så hann jag med en sväng till Backstugan för att träffa finaste mamma-vännerna. Ett glas rosé i kvällssolen satt fint efter den här eftermiddagen. Förresten, idag hittades återigen en död fågel utanför oss utan huvud. Någon som vet vad vi kan göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar