onsdag 22 maj 2013

Trädgårdsarbete

Tre gräsklippare...

Vet ni vad? Jag trodde nog aldrig att jag skulle bli en trädgårdsmänniska... men jag älskar verkligen att gå ut och greja i trädgården. Klippa gräset, rensa rabatten, kratta löv eller så blommor, you name it. Jag gillar allt! Det är en sådan frihetskänsla att bara kunna gå ut genom dörren och greja på på sin egen lilla plätt. Se saker växa och att sedan kunna använda sina egna bär, grönsaker eller kryddor är helt underbart. Barnen kan springa omkring ute och oftast vill dom göra mig sällskap. Kan vi inte rensa lite till brukar Rasmus säga och får han välja på att klippa gräset eller gå ut och cykla så väljer han gräsklippningen. Det är knappt att vi vill gå in på kvällarna... Nu börjar dock våra sysslor att ta slut efter flera dagars arbete. Tips någon?!

Idag hittade vi en mask som var väldigt intressant.

2 kommentarer:

  1. Du har ärvt dina fingrar av din armor, för att inte säga från din gammelfarmor. Finns det kanske ett kolonilottsområde i Solna?
    Leif

    SvaraRadera
  2. Ni får gärna komma och hjälpa mig i våran stora trädgård det kan behövas nu när vi har varit borta så länge. Jag kan hålla med om att det är härligt avstressande att greja med trädgården. Härliga bilder på er det syns att pojkarna tycker det är kul!kram mamma

    SvaraRadera