måndag 20 maj 2013

Jag blir yr av glädje!


Maj som månad brukar vara hektisk. Vädret blir bättre, man vill vara ute och aktiviteterna hopar sig. Kul så klart men jag måste säga att träningen har blivit lidande... Man kan ju tycka att bra väder innebär mer löpning men så är det ju det här med timmarna efter jobbet när jag bara vill vara med familjen. Förra veckan blev det bara ett ynka löppass på 9 km så jag hoppas att starten på denna vecka kan kompensera. En vecka kvar till vårruset och jag sprang 5 km för första gången någonsin under drömgränsen på 25 min. Vilken lycka!!! Dom första två kilometrarna låg tempot till och med på 4.44/km vilket för mig känns helt berusande bra. Kanske, kanske kan milen i september klaras på under 50 min??? Har märkt att långpassen på runt milen ger resultat på kortpassen. Efter varje långpass så går kortpassen fortare och numera känns fem kilometer som en enkel liten tripp (förr kändes det som en enda lång pina). Tänk att jag skulle säga så...

...och så en utmaning...

Körde ju en utmaning i januari för att kickstarta året och känner nu att det är dags igen. Har ju fuskat lite för mycket den sista tiden så nu gäller det att motivera sig själv. Från nu och fram till midsommar gäller varje dag;

- Tre stycken planka (minst 1.30min/st)
- 100 sittups
- 50 armhävningar

Vem är med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar