torsdag 27 december 2012

Isolering

Helst skulle jag bara vilja ställa mig och skrika högt någonstans eller krypa in under täcket och hoppas att allt är över när jag tittar ut igen... Förra måndagen fick Hugo feber, sov dåligt och mådde allmänt risigt. Det tog ända till torsdagen innan Rasmus fick samma symptom men också klagade på ont i öronen. Åkte till doktorn och båda hade konstaterade öroninflammation. Efter det gick febern ner för båda, Rasmus fick tillbaka den en sväng nu i veckan, åkte till doktorn igen, ordinerad mer vila och idag fick Hugo tillbaka den där nedrans febern igen. Jag är så less så jag bara vill gå under jorden och stackars smågrabbarna. Vi är helt isolerade i vårt lilla hus. Tur att grabbarna fick lite nya grejer att pyssla med i julklapp och tur att deras mamma och pappa (i omgångar) kan springa eller lyfta av sig på gymmet...

      
                                 Hugo & Max                                                     Rasmus & My


Efter en hel eftermiddag tillsammans med våra goda grannar så avslutade vi med trevlig take-away middag tillsammans från Fat Monkey. Imorgon åker dom hem till Sverige och då blir det verkligen tomt här. Har varit så skönt när barnen har kunnat umgås med varandra varje dag på gatan. Känns som om hela Lanta kommer att byta befolkning efter nyår och kanske, om vi har tur, kommer det någon ny trevlig familj till vår gata?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar