onsdag 26 december 2012

Dagens klipp

Hahhaa, jag bjuder på den här bilden efter dagens klippning;

Idag var jag och grannen iväg på gemensamt kvällsnöjen utan man och barn. Vi åkte till Dreamy Spa för att klippa oss. Oj, så skönt att få lite hårmassage och vad härligt att göra en inpackning i håret efter alla dessa månader med sol och bad. Det var välbehövligt och trots att jag tog fem centimeter på längden så syntes det knappt. 300 bath var det lätt värt för 30 minuters lyx i hårsalongstolen och att få bort riset längst ut.

Idag började jag fundera lite grann, blir lätt så efter en och en halv vecka inomhus med sjukstuga, och tänk att det är fem månader sedan vi packade ihop oss och flyttade ut från vårt hem "hemma". "Hemma" känns just nu så himla avlägset, vad är egentligen hemma? Hur ser det ut och framför allt hur känns det att vara där? Skumt när man börjar tänka så där... och tänk att vi inte saknar det ett endaste dugg här i vårt paradis. Här är ju hemma för oss som det är just nu!

P.s. Nätet här är såååå sjukt segt just nu och vissa sidor kommer vi inte ens åt (typ facebook och hotmail, så hur ska jag klara mig...). Är väl alla turister som högbelastar nätet nu på peak liksom dom tar upp hela stranden så att man knappt vill vara där:). Tog mig ungefär 50 minuter att få till det här inlägget så det kanske kan bli trögt framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar