tisdag 25 december 2012

En annorlunda julafton

Vi började dagen med vattenkrig...

Fortsatte sedan med räk- och bläckfiskfrossa på Papaya. Åkte hem vilade lite grann. Fikade julfika...

Jodå, sedan hittade tomten hela vägen till Lanta...

Hugo ville mest ha storebrors cykel att lasta sina paket på...

Wow, tomten kom med blixtenklockan som jag önskade mig så hett när vi var i KL...

Precis när tomten gått så kom postbilen med paket från Sverige. Så sjukt bra timing av familjen S/N precis vid paketöppning och maken blev överlycklig över sin present...

 När paketen var öppnade så började grabbarna bygga lego men jag tror att morfar och maken var allra mest exalterade...

Det blev en tuk till Longbeach och fullbokat Thaicat till middag, tur att vi bokat bord. Där frossade vi i fisk, räkor och krabba vid havet. Familjefotografering hann vi också med även fast det är svårt att få fyra stycken att posera samtidigt...

Tjihoo, vilken annorlunda jul vi fick! Efter 30 jular hemma i Sverige så måste jag ändå säga att jag är nöjd med vår utlandsjul. Jag är ju egentligen väldigt julkär och älskar alla härliga traditioner som har med julen att göra där hemma. Julkänslorna har ju dock lite svårt att infinna sig i värmen...

Dags att beställa in kvällens middag...

Hugo tyckte att vår servitör var ett monster...

Middag på stranden...

...och sedan blev det kortspel för hela slanten!

2 kommentarer:

  1. God Jul på er allesammans. Ni ser verkligen ut att ha det härligt där nere. Att vara tillsammans och njuta är viktigt. Här och Nu! Ni har sluppit snöoväder och halka här uppe i Sverige. Ingen snöskottning alls. Det hinner ni med till ett annat år. Ha en fortsatt underbar julhelg och kramar till er allemsammans,
    önskar Elisabet och Kaj i Täfteå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma! Vi har det fantastiskt bra. Hoppas att ni har det bra uppe i vinterland. Kramar

      Radera