söndag 30 december 2012

En salig blandning och lite till

TILLSTÅND
Nu har vi förmodlingen hittat orsaken till Hugos fortsatta sjukdomstillstånd. Han har drabbats av tredagars febern. Innan jul träffade han en grabb som hade det och tydligen är det extremt smittsamt (vilket vi inte visste) och brukar visa sig inom 5-10 dagar från det att man blivit smittad. Stämmer ganska bra överens och när febern lagt sig så får dom små prickar över hela kroppen och en del blir som blåsor (stämmer det också). Prickarna kliar eller irriterar inte som tur är så nu anser vi att vi är friska hela familjen igen, peppar peppar...

OM BARNEN FÅR VÄLJA
Så blir det definitivt en dag på Somewhere Else på Long Beach. Här beställs det mangoshake och vi myser i någon utav hyddorna. Det finns stora gräsytor där man kan sparka boll, pingisbord, härlig vy, god mat och trevlig personal. På kvällen är det Indianen på Khlong Dao som gäller om Rasmus får bestämma. Vår alldeles egna Lanta-Indian Pas bjuder på trevlig stämning, billiga drinkar och eldshow. Obligatoriskt när vi går dit är att Rasmus själv beställer i baren, först mangoshake och efter det en cola. Peanuts, please! är en annan användbar fras... Igår satt vi uppe länge (ända till klockan nio...:)) på Indianen och myste alla fyra. När Rasmus frågade Pas om han inte kunde starta eldshowen så sa han att han skulle göra det bara för Rasmus och Hugo. Grabbarna satt blixtstilla och tittade fascinerat. Pas  bjöd både på mangoshake och choklad.

TRÄNING
Ja, hur går det med dom uppsatta målen? Den senaste månaden har vi drabbats av mycket sjukdomar vilket har gjort det svårt att upprätthålla 2 styrkepass och 2 löppass. För att få mer fokus så har jag lagt ner styrkan för ett tag och bara satsat på löpningen. Det är ju trots allt milen under 55 minuter så är mitt stora mål... Igår sprang jag MILEN!!!, på löpband, för första gången under vår tid här och landade på 58 minuter så målet känns inte alltför avlägset. Dessutom är det oftast lättare att hålla ett högre tempo ute har jag märkt när vi kör med mätning med iphone. Tre löppass i veckan har jag klämt in den senaste tiden varav ett långpass på minst 8 kilometer. Känner mig faktiskt ganska nöjd:). Tack Jörgen! för tipset med att sätta upp längdmål. För min egen inspiration har jag märkt att det är bättre att exempelvis sätta ett mål på 3 mil/vecka istället för antal pass. Måste också ge en eloge till min käre make som verkligen kommit igång med träningen, minskat midjemåttet rejält och numera gärna tränar ett pass om dan, gärna två...


2 kommentarer:

  1. Wow, vad glad jag blev.. Bra kämpat båda två!! Jag tycker Jesper ser tunn ut på bilden med kaviartuben!! Kollar ni aldrig eran skype? jag har skrivit meddelande... // Jörgen o Co.

    SvaraRadera
  2. Hej, som sagt dålig uppkoppling hemma och kommer knappt in på vissa sidor... Är bättre när vi är på somewhere Else. Kul att höra och se er idag! Nyårskramar

    SvaraRadera