tisdag 28 april 2009

En sockerbagare...

Åh vad det inte är kul att ha ont i halsen och va allmänt hängig när det är 20 grader ute. Det blir ju inte lättare av att ha en liten krabat hemma som gärna vill va uppe och busa och inte ligga i sängen...



Någonting skulle i alla fall göras dagen till ära så jag tänkte prova att göra en tårta som jag kanske ska använda mig av vid ett senare tillfälle. Har beställt en massa tårtgrejer från kakburken.se som var riktigt användbara och så har jag en massa olika färger som jag kan färga sugarpasten med. Ja, det heter faktiskt så och är som marsipan fast utan mandel (beställde denna också efter att ha googlat på internet).
...
Slutresultatet blev så här (någon som kan se vad det är?);
...



Jag är inte riktigt nöjd men det var tur att jag gjorde den en gång innan jag ska använda den på riktigt för nu vet jag hur jag ska göra för att få den bättre...

3 kommentarer:

  1. Wow vilken snygg tårta!! Bra jobbat!!!

    SvaraRadera
  2. Ska jag ta detta som att jag inte behöver åka till Kålltorp??

    SvaraRadera
  3. Nej, du behöver inte det om du inte vill göra en liten utflykt;) Det är klart att den skulle bli bättre med rätt form... men jag klarar mig utan också

    SvaraRadera