fredag 24 april 2009

Lek & bus

Så var läkarbesöket avklarat. Hittade inga fel men hon sa att man kan känna av olika saker upp till ett år efter förlossningen... det var väl ungefär vad jag hade förväntat mig att hon skulle säga. Läkare brukar inte ofta komma med ungefär samma diagnos som en själv... eller hur syster..!?

Morgonpigg;



Mitt största dilemma just nu är att försöka hitta en bikini som jag kan ha i sommar. Det är inte det lättaste och ger en ångest så fort man tänker på det. Ska man visa sig i en sån...? men ska man till Marbella så ska man...

Samling på öppna förskolan;



I går eftermiddag var det öppna förskolan för bebisar mellan 0-5 mån med sångstund så vi fördrev några timmar där. Barnen lekte och mammorna fikade:) Det går inte att vara bara hemma med Rasmus eftersom han blir less efter ett tag men han tycker om att gå på Solna centrum och öppna förskolan där han kan träffa en massa andra människor. Social rackare. Igår var hans kompis Oskar också där. Dom är nästan exakt lika gamla och verkar trivas i varandras sällskap. Härromdan var Rasmus så givmild att han lät Oskar tugga lite på hans fingrar istället för sina egna:)

Jag kan nästan sitta själv;



Det var underbart väder hela dagen. Riktig sommar! nästan... på kvällen gick vi ut och gick runt Råstasjön, satte oss på en bänk och drack medhavt kaffe från termos i solen. Det kallar jag livskvalitet.

Rasmus leker (leken; "vem är snabbast":)) med kompisen Oskar 2 dagar äldre på öppna förskolan;





2 kommentarer:

  1. Åh jag blir alldeles Rasmussjuk när jag ser korten. Tycker det är evigheter tills jag får kram honom igen!Kramar frän mormor

    SvaraRadera
  2. Nä, läkare är ett värdelöst släkte, det är tur att man kan diagnosticera sig själv!
    Go Raz (fast jag tror att jag ska börja kalla honom Musse istället)! Han är helt klart sötast, men han verkar ligga lite efter i starten mot Oskar.. Kram!

    SvaraRadera