fredag 3 april 2009

Fredagsstress...

Varför blir fredagar alltid så stressiga och kaotiska? Trodde jag skulle slippa ifrån det nu när man är ledig från jobbet men ack så fel jag hade. Det är som att man vill klämma in allt denna dag och de flesta verkar försöka med samma sak. Eller så tänker man att man ska hinna med så mycket och blir stressad över faktumet att det är mycket man vill göra färdigt innan helgen tar vid. Idag skulle jag tvätta och städa vilket tar ganska lång tid med en liten beroende på vilket humör han är på. Dessutom var det underbart väder och då vill man ju ut en sväng (15+ sol). Sedan var det också inplanerad lunch på Solna centrum med farmor & farfar. Egentligen kanske inte jätte många aktiviteter men det tar ändå tid och sedan skulle Jespers pingislag komma från Umeå kl sex vilket gjorde att vi inte hann med den obligatoriska eftermiddags vilan...typiskt...
Smög in på BVC när vi ändå var på centrum. Var ju lite nyfiken på om lillgrabben hade vuxit något och jag har ju ingen ny tid för vägning förrän efter påsk. Vägde nu stadiga 4 600 gram så nästa gång kanske han spränger 5 kilos gränsen:)
Jesper ska vara i Enköping hela helgen så det blir två nätter där jag & Rasmus får va själva för första gången. Känns lite konstigt men det ska nog gå bra. Jag får väl mysa med honom för två:)
Idag kom nya datorn...YES!!! Nu har jag äntligen tillgång till nätet på dagarna när jag vill!

1 kommentar:

  1. Då får vi se om tröjan passar som nu är färdigstickad. Om inte så får den bli till nästa lilla bebis. Vi längtar så efter Rasmus det ska bli härligt att få krama honom igen. Kram Mamma

    SvaraRadera