torsdag 2 april 2009

Besök på öppna förskolan

Nu har våren verkligen kommit på riktigt. Det har varit helt underbart. I går var jag, Rasmus, Hanna & Oscar (Rasmus kompis:)) ute hela dagen. Promenerade runt i Hagaparken och sedan satt vi ute vid fjärilshuset och njöt i solen. Mot väggen kunde man sitta i bara t-shirt. Tänkvärt är dock att nästa gång ta med eget fika eftersom de inte var snabbast, det var dyrt och inte ens gott... men solen sken så vi njöt ändå:)

På hemvägen skulle jag förbi Solna centrum och kunde givetvis inte låta bli att köpa lite söta babykläder varav en Sverige dräkt som Rasmus kan ha nästa landskamp!


Idag har vi besökt öppna förskolan med föräldragruppen. Det verkar vara ett bra ställe som har öppet alla dagar i veckan med en massa aktiviteter. Vi hade babysång idag och alla små killar låg där och jollrade och tyckte att det var hur mysigt som helst.

Farmor & farfar kom från Umeå idag så på kvällen var det tacos hos faster och sedan slocknade Rasmus trött och nöjd.

Tips! Ät aldrig thailändsk röd curry när du ammar. Det blir mycket bajs i blöjan efter det...

3 kommentarer:

  1. Lilla sötnöten! Moster tycker att ni får komma förbi Göteborg på vägen hem från Tranemo så att jag får pussa på honom innan han är stor nog att springa iväg!

    SvaraRadera
  2. Vad fin han kommer vara till nästa match;)

    SvaraRadera
  3. Det där med röd curry ska jag lägga på minnet. Jag so gillar det så mkt. Kul att läsa din blogg förresten :) /Ida

    SvaraRadera