torsdag 23 april 2009

Kaffe på balkongen, äntligen!



Åh vad skönt, då kan man äntligen sitta på balkongen och njuta. Sitter just nu och avnjuter en kopp kaffe i solen. Rasmus somnade så fort han kom ut på balkongen. Han behöver lite stök och ljud omkring sig för att komma till ro. Här kommer jag spendera varje solig förmiddag om jag får bestämma, och då kommer jag att va brunast av alla när den riktiga sommaren kommer:) är väl inte mer än rättvist med tanke på att badsäsongen närmar sig med stormsteg och att visa sig i bikini har man knappast lust med när magen dallrar...



Jag är så himla less på grannarna ovanför oss. Det verkar som att en hel koloni har flyttat in. Innan bodde det två vuxna Moghadishu någonting där men nu är det minst två barn och fyra vuxna i en lika stor lägenhet som vår... Fattar inte hur det går till??? Varför jag är less är att de håller på att springa omkring i lägenheten och skriker och gapar sent på kvällarna varje kväll. Snälla, ge oss lite ro... Dessutom ockuperar de tvättstugan som att det vore deras egen och respekterar inte folk som har bokat den. När jag kom ner så hängde deras tvätt fortfarande i torkskåpet och när jag kom ner en timme senare så hängde den kvar. Då slängde jag ut den. Nästa gång när de hade tid efter och jag höll på att plocka ihop (min tid hade fortfarande inte gått ut) kom en utav kvinnorna in och började slänga in tvätt utan att hälsa och fråga om det var okej... sånt gör mig galen...
...
Mys med pappa i soffan;


Nog om detta... igår hade vi mammaträff på BVC och pratade om mat och smakportioner. Det ska bli kul när man får börja ge det vid fyra månader. Det märks att Rasmus tycker om att umgås med andra små barn (som inte är så stora så de ålar omkring och skräms:)). Han låg på mage på mattan och jollrade och kolla på allting runt omkring. Hemma tycker han att det blir långtråkigt att ligga på mage efter ett tag eftersom det är samma saker att titta på och det händer inte så mycket men här låg han nöjd hur länge som helst...

Vi hade TV-fri kväll igår och gick runt sjöarna. Hade tänkt att ta en kvällsfika vid Gröna Stugan men de hade stängt...typiskt. Fick bli te och macka när vi kom hem istället och så planerade vi lite inför namngivningen men ingen TV. Skönt att slippa den där dumburken ibland...
Idag ska jag till läkaren angående min mage så får vi se vad han/hon säger. Det har inte känts så mycket senaste veckan (det är väl typiskt när man väl får en tid så går det över) men det kan ändå vara skönt att kolla.

Nu ska jag fortsätta njuta i solen...






1 kommentar:

  1. Hihi, vad söt han blev i glasögonen, ser nästan ut som en liten minigris med nappen som tryne :) Hoppas ni får det gött på balkongen idag med, det ska jag ha!

    SvaraRadera