torsdag 1 maj 2014

Valborg på Tynningö

Just nu är det tvära kast. Från 22 grader och sol till snöfall idag på morgonen. Det kallar jag riktigt aprilväder (trots att vi har gått in i maj). Igår tog vi färjan från stan ut till Tynningö (som ligger utanför Vaxholm). Här slöt vi upp med familjerna L&B (våra vänner från Lanta) för ett Valborgsfirande ute i skärgården. Det är alltid lika kul när man inte har varit i någons "stuga" förut, och inte har en aning om vad man ska förvänta sig. Familjen L:s "stuga" var dock inte en stuga utan ett väldigt fint och nybyggt hus precis vid vatten. Vilken lyx!!!

Dags för Valborgsmiddag.

Vi bjöds på god Valborgsmiddag, trevligt sällskap, massor av minnen, barn som fick leka sig nöjda, valborgseld, nya fina minnen och på slutet av kvällen var det dags för bastu. Det eldades och eldades i bastun. Tillslut var det så hett så då var det bara att hoppa i det isande havet. Första doppet för i år (maken badade fyra gånger?!!! Ja, ni läste rätt...). Det var kallt som bara den men ändå skönt på något vis.

Fin kväll (trots kylan).

Idag blev det gemensam frukost innan vi skulle bege oss ut för att hoppa lite studsmatta. Ganska paffa blev vi när vi tittade ut och det snöade. Ännu värre var det när vi kom ut och isande vindar drog över ön. Barnen fick nog upp lite värme på studsmattan men korvgrillningen till lunch fick bli i stekpannan istället (lika bra gick det:)).

Studsmattan var populär.

Nu på eftermiddagen tog vi båten tillbaka in till stan. Vilka två toppendagar vi har haft! Tack snälla för mat, husrum och fix, men framför allt gott sällskap! Gissa vad jag gjorde när vi kom hem?:) Äntligen har jag fått greja på med min nya investering. Jag tror att jag och min nya kamera kommer att trivas tillsammans! Ska definitivt testas ordentligt till helgen.

Hela gänget (utom hon som alltid står bakom kameran så klart).

Tur att vi har en brandmästare i sällskapet (då kändes vår valborgseld trygg)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar