tisdag 27 maj 2014

Vårruset

Lagpicknick.

Idag var det dags för årets första tävlingslopp, vårruset! Mitt mål var att springa under 23 minuter men jag måste säga att mitt träningsupplägg inte har varit optimalt och mina förväntningar långt ifrån målsättning. Innan loppet så sa jag till maken att jag är nöjd om jag springer under 25 min (förra årets tid 24.37). Men oj vad jag blev positivt förvånad. Det här är mitt bästa lopp någonsin rent dispositionsmässigt. Jag höll en jämn hög fart hela vägen och utan att känna mig alltför trött (brukar få håll redan efter två kilometer när det kommer till tävlingslopp...) så kunde jag faktiskt öka på sista kilometern. En total överraskning blev min 164:e plats på tiden 23.38!!! Wow, jag är verkligen super lycklig och stolt:)! Det märks att det har lönat sig att hålla igång löpningen hela året och inte pausa under vintern som annars är lätt hänt. Dessutom tror jag att jag har intervallerna den senaste tiden att tacka för tiden.

Efter loppet blev det picknick i gröngräset med lagkamraterna. Det är ju det trevligaste momentet men tyvärr var det idag väldigt kallt och snålblåst. Vi stod ut ett tag i alla fall och fick snacka av oss.

3 kommentarer: