onsdag 7 maj 2014

Avlusning


Vi har varit väldigt förskonade mot de här vanliga förskolegrejerna som brukar snurra runt bland barnen. Idag läste jag på Rasmus avdelning att det gick löss. Tänkte inte så mycket mer på det men när jag kom hem så säger maken att det kanske var därför som han kliade sig så mycket i nacken härrom natten... Fick direkt lite smått panik. Började kolla i Rasmus hår och där hittade jag nästan direkt en äcklig lus som kröp omkring. Fy vad vidrigt. Hittade massor av super äckliga ägg. Maken fick bege sig direkt ner till Apoteket för lusmedel och kam. Allihop fick sig en omgång men jag känner hur det bara kryper i hela mitt hår (inbillning...) och allt ska tvättas. Ut med handdukar och sängkläder. Lösen ska ut! Grabbarna har dessutom blivit rejält kortklippta (helst ville jag raka bort alltihop)... Det är verkligen vidrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar