fredag 30 maj 2014

Det kreativa kaoset

[Kreativt kaos Kreativt kaos

blogg-50

Myshörnan Myshörnan

En dag med regn och sjukstuga - vad gör man då?

Efter två dagar med konstant TV-tittande (vilket ogillas av mig, men var nödvändigt) så var det dags att ta tag i våra liv. Treåringen sov till min stora lycka hela natten och vaknade sprudlande glad. Det verkar som om vattkoppssjukstadiet är på väg att gå över och energinivån har höjts rejält. På förmiddagen öste vi ut allt lego på golvet och byggde en massa roliga saker. Framåt eftermiddagen kom vi på att vi kanske skulle sortera legot i färger (inte värdens smartaste idé...). Det tog lång tid och ungefär halvvägs så började femåringen att tröttna (treåringen hade tröttnat långt innan dess) och där satt mamma kvar och sorterade, för inte kan man ge sig när man kommit så långt?! Frågan är nu; Hur länge kommer legot att få ligga i färgordning?

Vid vilan så ville grabbarna bädda myshörna på golvet nedanför soffan. Det får väl vara okej när vi är inne och hemma hela dagen så det blev både koja och myshörna. Om dom sov så mycket, nja... det var mest väldigt spännande och roligt. Medans jag sedan gjorde fredagstacos så fortsatte grabbarna att vara kreativa. Varenda liten pinal åkte ut i vardagsrummet/köket och blev en koja/båt/fängelse (you name it - fantasin sätter inga gränser). Eftersom barnen hade extremt roligt och lekte väldigt bra tillsammans så lät jag dom hållas och hela anordningen bara växte och växte...

Betyget för dagen om ni frågar både grabbarna och mig - Fem stjärnor!!! Och vet ni va, lite kvalitetstid utan krav och stress är faktiskt befriande skönt!

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Och kul med slideshows :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag hoppas bara att det funkar på mobil och inte blir för krångligt...Dessutom trist om man inte kan printa sedan så jag är lite kluven

    SvaraRadera