lördag 31 maj 2014

Sista dagen i maj

[gallery ids="50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64"]

Wow, jag känner verkligen att jag och grabbarna har haft en toppenledighet (sjukfrånvaro). Känns lite konstigt att säga det men utan alla "måsten" så har vi fått mycket gjort tillsammans och framför allt varit närvarande tillsammans (det där är annars så otroligt svårt). Jag kan känna att även dom tycker att det har varit skönt och nu när treåringen har blivit bättre (även om inte alla koppor har fått skorpor) så kan vi göra lite mer. Idag på eftermiddagen tittade solen fram och då passade vi på att vara ute. Det var mycket spring i allas ben. Vi besteg berg, klättrade i träd och hängde i lekpark utan andra barn. Jag passade även på att försöka hitta lite inställningar på "nya" kameran. Femåringen har lärt sig det där med mammas kamera och poserar glatt. Treåringen däremot vill helst inte alls vara med och gör gärna tvärtemot. Bra att öva på tycker jag för det finns ju alla varianter och jag tyckte nog att jag till och med lyckades få till mina egna barn helt okej.

Medans jag stod inne och gjorde middag (femåringens önskemål var chili con carne - nu när inte pappa är hemma), så grejade grabbarna på utomhus. Helt plötsligt hör jag femåringen som säger,

- Mamma, kom och välj vilken hand.

Jag valde höger och när han sträcker fram den nyplockade blombuketten så säger han,

- Mamma, du får den för att du är så snäll och söt och fin!

Åh, finaste, finaste hjärtat. Jag älskar dig! Ni kan ju tänka er hur ett mammahjärta känns då:)

Efter middagen så blev det lördagsmys med godis och film i soffan. Vi satt nära, nära varandra och båda grabbarna hade godis kvar till filmen var slut (men inte jag...:)). Har nog aldrig tidigare hänt och de verkligen njöt. Vilken dag!

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder du är ju riktigt duktig! Tur att vi inte kunde komma upp så ni bara fick vara i lugn och ro det är nyttigt kram.

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder! Men så har du ju världens finaste pojkar också :)

    SvaraRadera