tisdag 29 april 2014

Träningsmål


Jag har klurat länge på mina mål med träningen för det här året. Träningsmotivationen har inte riktigt infunnit sig och jag har haft svårt att hitta den där sanna träningsglädjen. Jag vet inte riktigt vad som hände men kanske var det solen och energin som kom med den som helt plötsligt gjorde det roligt att träna igen. Jag känner mig peppad till tänderna och nu ska målen sättas, för mål behövs... Mitt stora mål är att känna mig riktigt bra tränad och stark när vi ger oss ut på nya äventyr till hösten... (Mer om det senare:)). Förra gången var jag riktigt otränad och fick börja på noll men den här gången vill jag vara stark redan från början och se vart jag kan ta träningen från den nivån. För detta behöver jag så klart mindre nedbrytbara mål på vägen. 

Löpning;
Vårruset  23 min (24:49 förra året)
Tjejmilen 50 min (52:24 förra året)
Att för första gången i mitt liv lyckas utföra ett löppass på 2 mil
Att utföra ett beep test till level 9

Styrka;
Att lyfta 120kg i benböj 
Att klara 10st chins på rad
Att göra 50st armhävningar utan paus

Dessa mål behöver ett träningsupplägg som håller över tiden. Nu är det dags. Beach nov-13 here I come:)!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar