fredag 3 september 2010

Vigseln

Efter att hela sällskapet klarat av bryggan så spelade min syster Bella tvärflöjt "barfotavisan", tårdrypande, och sedan var det dags för en utav dagens nervösaste stunder. Jag och Jesper hade bestämt att vi skulle säga några ord till varandra. Övade inför tärnorna i bilen och det var knappt att jag klarade det då men helt plötsligt när vi stod där så var det som att det bara var vi två och det gick bra. Även Jesper skötte sig bra men sa att han blev lite nervös efter mitt anförande:) Utan att vi visste det hade både valt uttrycket "Jag älskar dig av hela mitt hjärta"! Det måste vara ödet...:)
...
Rasmus plockar pingisbollar;
...
Det som kom efter var ju "piece of a cake" efter våra egna ord så båda två lyckades klämma fram var sitt "Ja!" när vigselförrättaren frågade oss den obligatoriska frågan:) Sedan var det diktläsning "I folkviseton" av Marie och efter det sjöng och spelade Pierre "If I used to love you". Hela vigselcermonin avslutades med gitarrspel och allsång, såklart med låten "kärleken är evig". Lena Ph kunde tyvärr inte närvara men styrkan som var där klämde i så gott dom kunde och brudparet visade vägen:)
...
Nygifta & lyckliga;
...
Brudskål och riskastning följde och även några pingisbollar kastades på oss:) Rispåsarna var såklart gjorda på samma sätt som placeringspåsarna vid borden, om ingen la märke till det...:)
...
Rasmus undersöker om bilen är i kördugligt skick;
...
I princip direkt efter att vi hade sagt "Ja!" så slutade det regna och solen sprack fram. Är inte det ett tecken så säg. I efterföljande mingel så var det underbart skönt väder och precis lagom temperatur.
...
Alla som var med och firade vår stora dag och hjälpte till att göra den fantastisk. Tack!!!;
...
Gästerna slussades med buss till festlokalen medans jag och Jesper fick åka en gammal bil från (rätta mig om jag minns fel) 1930-talet?! Den var super häftig och gick inte så snabbt så under färden hann vi med att dricka lite mer champange:) Vindrutetorkarna på bilen styrdes manuellt genom att man tryckte in en knapp om dom skulle gå åt höger och drog ut den igen när dom skulle gå åt vänster. Tur att det inte längre var spöregn för det hade varit jobbigt för föraren...
...
En kyss innan avfärd;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar