fredag 3 september 2010

Fotografering

Det togs så mycket bilder hela bröllopsdagen men här kommer ett axplock från fotograferingen innan vigsel... Jobbigt att ladda ner eftersom bilderna är så himla stora så det får bli några stycken innan mitt tålamod tryter...:)
...
På väg mot vigselplatsen;
...
Jag, mina tärnor och Rasmus åkte ut till stugan för att möta upp Jesper & Johan. Hade kollat vädersajter och det såg ut som att det skulle kunna bli uppehåll och klarna upp framåt tre. Under nästan hela fotograferingen regnade det. Vi fick springa ut korta stunder mellan skurarna eller i duggregn men det gick bra ändå:)
...
Brud & brudgum;
...
Innan gästerna anlände med bussen så gick vi över till grannarna, fick låna deras stuga och blev bjudna på kaffe och bulle. Tack!
...
I alla fall ett kort på hela familjen;

Tyvärr fick vi inte så många bilder på oss alla tre eftersom Rasmus var trött och därmed inte på sitt bästa humör... Försökte tajma så att han sov en stund på förmiddagen men vad hjälpte det... antar att det var lite för mycket runt omkring hela tiden.
...
De lyckliga tu;
...
Bilderna i det här inlägget ligger inte i ordning. Jag orkar helt enkelt inte... för mycket att ta igen. Däremot känns det lite konstigt nu om kvällarna att man inte alltid har något projekt som måste fixas. Jag har nog inte kollat på TV sedan innan sommaren någon gång men igår så såg jag och Jesper en hel film...
...
Brudgummen laddar upp;
...
När vi hade fikat klart och klockan närmade sig tre så skulle vi gå ut till den lövade flotten som stod och väntade. Medans Jayna tog några till bilder så började regnet smattra mer och mer. När vi drog ut till sjöss så var det i princip spöregn och vi anlände till farmor och farfars brygga med paraply och till tonerna av Ted Gärdestads "för kärlekens skull".
...
Hela brudsällskapet ska försöka sig på "The walk"...;
...
Det som inte fick ske det inträffade och det spelade faktiskt inte någon som helst roll. Vi brydde oss inte ett dugg om regnet. Det var bara härligt att se alla våra vänner och vår familj stå vid stugan med paraplyerna i högsta hugg och vänta på oss.
...
Näbb & brud;
...
Det kritiska momentet blev när vi skulle gå av flotten och jag skulle gå hela vägen på den våta, halkiga bryggan i högklackade skor. Skyndade mig kanske lite väl på grund av det:) men det gick bra och ingen brud föll i sjön den här gången...
...
Sötaste näbben, vår son:);

2 kommentarer:

  1. BRA JOBBAT MALLE! Äntligen är du i fas :))

    SvaraRadera
  2. åh vad härligt ni hade det... så roligt att äntligen få se alla fina bilder och läsa om hur dagen var...
    stort grattis!

    SvaraRadera