fredag 3 september 2010

Festen

Festen hölls i Uddebo bygdegård och givetvis bjöds det på lila välkomstdrinkar:)
...
...
Lite mingel och sedan var det dags för bruden att kasta brudbuketten. Jag tog i som bara den för jag tänkte att annars når den väl inte fram men den flög längst bak i klungan av giftaslystna tjejer... Min farbrors sambo blev den lyckliga och nog tror jag att hon blev lite sugen. Tänk att jag fångade Linas brudbukett vid ungefär samma tidpunkt för ett år sedan...
...
Den som fångar den blir gift inom ett år...;
...
Middagen bestod av förrätt, buffé och på det tårta. Den bestod också av helt underbara och tårdrypande tal, sång och skratt. Jag och Jesper hade i förskott planterat ut lite hemliga uppdrag till några utav våra gäster. Vilket visade sig göra visa andra gäster smått förvirrade men också visade sig vara hellyckat på endel håll:)
....
Efter buffén fick alla gäster reda på att under stolen fanns en ny bordsplacering. Gissa om det fick fart på folk, det var en härlig syn:) Toastmasters försökte prata till punkt men alla var redan nere på golvet och kröp på sina bara knän under stolarna utan att lyssna det minsta:)
...
Obligatorisk tårtuppskärning och kyss:);
...
Vad som hände resten av kvällen kommer inte att förtäljas i bilder:) det håller vi och gästerna för oss själva men det kan talas om att dansgolvet gungade, skorna åkte av och det var många ömmande fötter dagen efter.
...
Istället för bröllopsvals hade jag och Jesper på egen hand tränat in Dirty dancing låten "time of my life" och körde den som i filmen, succé:)
...
Dagen efter serverade vi brunch hos mina föräldrar och det var slitna men, tror jag, också nöjda gäster som kom. Vi hade så mycket mat över från bröllopet så pajerna vi hade gjort behövde inte ens ställas fram. Jag tror att det blev över mer än hälften. Kan verkligen rekommendera Morätten i Ljungsarp för catering om någon har vägarna förbi:)
...
Nu har jag äntligen kommit ikapp med bloggandet!!! Bröllopet är nedpräntat och jag hoppas att det kan ge vissa läsare glada minnen och andra kanske lite inspiration.
...
Vill bara avsluta med att säga att vi hade en toppen dag från början till slut och det tror jag mycket berodde på all den planering som gjordes innan (även fast Jesper ibland var väldigt less). Detta är något man bara gör en gång i livet och jag skulle så klart inte vilja göra om det av den anledningen men det var ju så fyttihelsikes kul...!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar