tisdag 6 januari 2015

SUP - med vågorna som kompis

Träningsutbudet här på Lanta är enormt och det är nästan svårt att välja vad man ska hitta på varje dag. Jag tänkte att det var dags att testa SUP, eller stand up paddelboarding, som det så fint heter. Bokade in ett eftermiddagspass hos Linda och visste inte riktigt vad jag hade att förvänta mig. 


Det var helt magiskt att glida ut på brädan när solen var låg och man nästan bara såg mörka siluetter av dom andra som var med. Lite svårt med balansen i början men man kom snabbt in i det och träningspasset kändes inte ens jobbigt när man skulle tänka på balans och paddel samtidigt som man njöt av vyn. Att göra armhävningar och plankan ute på en bräda i vattnet samtidigt som det gungar var inte helt lätt men nog tror jag att jag kan få in det också:). Ett bra pass där kroppen jobbar hela tiden (särskilt mage, ben och armar).

Träningsvärk? Nej, faktiskt inte. Men att glida fram där på brädan i solnedgång - ja, definitivt värt att göra om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar