lördag 17 januari 2015

Senaste dagarna

Jag fotade bröllop i torsdags (sju timmar... helt galet) och har sedan dess haft mina tankar någon helt annanstans:). Här kommer i alla fall lite uppdatering från dagen och gårdagen. Ni får hålla till godo med lite sämre mobilbilder då storkameran har fått vila efter allt jobb. Igår efter jobbet blev det en strawberrydaquiri med mormor och morfar på balkongen innan vi promenerade ner till stranden för middag och en drink hos Paz till fireshowen. 
Maken och morfar på väg ut på stranden i solnedgång.
Glasskalas från Mon blev det till lördagsfikat när vi fick besök av våra Solna vänner.

Idag segade sig förmiddagen förbi. Jag har haft problem med illamående sedan ett tag tillbaka (och nej, jag är inte gravid). Funderade på om det kunde ha med vätskebalansen att göra eftersom vi tränar en del och det är svårt att få i sig så mycket som behövs. Började dricka vätskeersättning på morgonen direkt vid frukost och det kändes bättre. Idag kände jag mig dock totalt utmattad på förmiddagen och darrade som ett asplöv. Kändes som om energin bara rann ur kroppen på mig. Har tagit med järntabletter som jag hade kvar hemma och läste på innehållsförpackningen att om man har järnbrist så har kroppen svårt att omvandla maten till energi och man blir orkeslös. Kändes ganska träffande för mig. Jag få käka järn ett tag och hoppas det blir bättre (kosten här är ju inte riktigt detsamma som hemma och jag tror den är ganska järnfattig).

Vi fick en härlig vy idag också innan solen försvann i molnen. Lina njuter av utsikten och menyn på Rann.

Rann´s fantastiskt schyssta upplägg på mat! Idag blev det white snapper med musslor.

På eftermiddagen fick vi besök av kompisar och då blev det först glass och lek, sedan stranden, middag och ännu mera lek. Är så himla underbart när man ser att det samlas ett helt gäng med ungar, 10-12 st på stranden i alla olika åldrar som alla leker tillsammans. Dom lite yngre hänger inte riktigt med men får ändå hänga på. Det lektes "kom under örnens vingar" och "kom alla mina små kycklingar" så att sanden yrde:).

Kompisarna vid bordet.
Lite strandlek. Då samlas en hel hög med ungar på en gång.
Mormor fick in en hel ananas till fredagsmiddagen.

Nu är det dags att sova! Imorgon är en annan dag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar