torsdag 5 april 2012

Prao på pappas jobb

Rasmus pratade med granntjejen häromdagen. Hon hade fått följa med sin pappa till jobbet. Då ville ju så klart Rasmus också följa med sin pappa till jobbet. Oj vad han har längtat och trånat efter detta. Idag är den stora dagen!

På väg till jobbet!
Dom ska snickra så Rasmus har packat sin borrmaskin, såg och hörselkåpor. Äpple också så klart för lite fruktstund:). Följande dialog utspelade sig igår vid nattning.

-Vi kanske kan bygga en garage till dina bilar på jobbet imorgon (pappa).
-Nej, men jag har ju redan ett garage pappa. Vi kanske kan bygga ett garage till din bil för du har ju inget. (Rasmus).

Skönt att det inte finns några gränser när man är liten! Undrar om dom överhuvudtaget kommer hem idag om det där garaget ska byggas:).

Kolla in den här lille krabaten då! Ställde honom på golvet och där stod han. Wow, duktig kille!

Jag kan stå själv!

Jag och Hugo ska tillbringa förmiddagen på vårdcentralen. Han har haft feber i en vecka så nu får vi allt kolla vad det är. Ögonen är mycket bättre men han är väldigt gnällig och någonting stör honom på natten. Öron eller hals? Skulle tippa på halsen med tanke på hur jag känner mig och att jag förmodligen fått det från honom. Skönt om vi kan få något så både barn och mamma blir bra så vi kan fira påsk. Resan söderöver blir inställd idag så vi hoppas på bättre tillstånd för alla imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar