torsdag 19 april 2012

Försäljningsknep?

Måste bara berätta...;

Idag blev jag uppringd av en kvinna på Oden Resor. Hade tidigare (för ganska länge sedan) skickat in på deras hemsida en förfrågan om priser på flyg till Thailand. Kanske ska ta det från början. Först, efter att jag skickat in så skickade hon ett mail med en länk på ett reseförslag. Reseförslaget var inte direkt komplett med bara en ditresa och inga priser fanns i förslaget. Eftersom det inte var med några priser så orkade jag inte engagera mig mer i det.

För kanske två veckor sedan ringer hon och jag svarar inte så hon lämnar ett meddelande. Det som sägs är typ att ja, som vi tidigare pratade om (har aldrig pratat med henne) så har jag nu hittat en returresa också och det finns två olika alternativ. Priset är detsamma som jag tidigare sa (vi har aldrig fått någon prisuppgift). Kändes sjukt oseriöst så jag orkade inte ens ringa upp den här kvinnan.

Idag ringde hon då igen och jag svarade. Samtalet lyder ungefär som följer;
- Hej, du har ju bokat en resa med oss (Va???) och jag undrar vilken returresa du har bestämt dig för, vi kan inte hålla biljetterna så länge till (väldigt otrevlig ton hade tjejen redan här kan tilläggas).

Jag var nog tyst en stund för hon fortsätter...

- Ja, kommer du ihåg vad vi pratade om sist (JAG HAR INTE PRATAT MED HENNE!!!)? Du fick ju prisuppgifter och resrutt-förslag på er bokade resa (????)

Då säger jag:
- Nu vet inte jag riktigt vad du pratar om. Jag har inte pratat om dig med det här. Jag har bara fått ett förslag på resrutt på mail och inga prisförslag.
-Ja men om det inte var något pris med så kunde du väl ringt tillbaka (What??? Detta sägs väldigt snäsigt...)
-Ursäkta men jag tycker bara att det här är väldigt dåligt skött och att du är väldigt otrevlig.
- Jaha men jag tycker att du är väldigt otrevlig (???????)

Okej där kan jag säga att jag lägger på luren i örat på henne. Dom verkar ha bra försäljningsknep på Oden Resor... Synd för förra gången hade vi en jättetrevlig kille som skötte vår bokning på ett toppenbra sätt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar