onsdag 11 april 2012

Husgangen hämtad, check!

Äntligen, äntligen tror vi att lilleman kan vara friskförklarad. Lite hosta är kvar men annars är han mycket piggare. Regnet fortsätter att ösa ner. Idag har Rasmus hämtat husvagnen med morfar och gammelfarfar. Oj vad glad han blev när han fick reda på att dom skulle åka och hämta den. Stod och studsade på stället och ropade glatt;

-Vi ska hämta husgangen, vi ska hämta husgangen!

Ska tilläggas att när mormor och morfar hade ställt in husvagnen för vintern i höstas så grät Rasmus krokodiltårar över att den inte stod där den brukade. Efter det så måste han alltid ta en sväng förbi ladan där den har övervintrat för att se att den står kvar. Husvagnen är väldigt viktig:).

Imorse när jag kom upp med Hugo så stod Rasmus själv och tittade ut genom fönstret.

-Var är morfar?, frågade jag.
-Han har åkt iväg med bilen, mormor har krockat med en sopbil.

Okej, det där med sopbilen tog jag inte så seriöst men tänkte att hon hade krockat. När morfar kom tillbaka frågade jag hur det hade gått. Fick något luddigt svar tillbaka. Men Rasmus sa ju att mormor hade krockat. Nej, det visade sig att batteriet på bilen behövde laddas. Inte riktigt lika allvarligt... Sedan pappa krockade med en lastbil så krockas numera allt med en sopbil. Kanske ska ta det Rasmus säger när det gäller krockar med en nypa salt:)

Hugo gungar gunghäst.

Här tror jag att det är packat på båten för att åka till Thailand. Mycket grejer ska med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar