onsdag 14 september 2011

Hugo status

Lika som bär 4 mån & 5 dagar.
Vem är vem?;

Badkillar;

Eftersom det har varit fullt upp sista tiden så har jag inte riktigt hunnit uppdatera lägesstatus för Hugos framsteg vid cirkus fyra månader. Här kommer den!

Hugo har alltid varit bra på att sova nattetid men mindre bra på att sova dagtid då det bara blir kortare snuttar. Jag kan dock stå ut med mindre bra sömn på dagen om han fortsätter sitt exemplariska sovande på natten. Igår natt hoppades jag på en trend... Vi la honom vid halv sju, väckte honom vid elva för mat och sedan vaknade han inte för mat förrän klockan sex på morgonen igen och somnade sedan om. Tyvärr hade brorsan en riktigt dålig natt istället så vi fick inte riktigt njuta...

Hugo har haft en grinperiod ett tag och vill helst att man bär honom så han får mysa hela tiden. Att lämnas själv på golvet för lek är inte okej, kanske bara om storebror leker med bilar bredvid... Detta kan vara lite frustrerande för jag får verkligen ingenting gjort men det är ju en så kort tid han är liten så man får passa på att mysa!

Igår gjorde jag och Hugo vår egentligen första utflykt in till stan tillsammans för att luncha med Anna. Det var spännande och Hugo verkade trivas bland alla människor.

Smakportionerna går så där. Potatis är verkligen urk på burk men jag har även provat gröt och det fungerar bättre. Storlek 74 har nu tagits fram i klädväg och han växer så det knakar. Hade tänkt att han nu börjar komma i fas säsongsmässigt med Rasmus kläder men då måste han stanna upp lite nu för annars drar han förbi...

Tänk vad mycket mer man uppskattar lugnet den här gången och att inte göra någonting speciellt. När Rasmus var liten skulle det alltid göras något och flängas hit och dit...

Här kommer lite bilder från vår lekstund idag;





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar