onsdag 7 september 2011

En tvåbarnsmorsas vardag...

Har den här dagen gått i 120 eller? Efter lämning så tog jag och Hugo oss en välförtjänt tupplur (2 timmar:)) och sedan begav vi oss iväg till City Gross för mega-superhandling. Tog 2,5 timme att handla allt (inte riktigt, har en del kvar) inför helgens kalasfirande och var hemma fem i tre. Hade lite smått panik att få ut allt ur bilen och packa upp det som behövdes innan hämtning klockan tre - Hugo passar på att megabajsa - Jag slarvar bort bilnyckel - Hittar bilnyckel - Parkerar - Kommer femton minuter sent till dagishämtning - får typ en utskällning för det... - Kommer hem - Hugo skriker - Börjar amma - Rasmus säger att han måste gå på toaletten - Slutar amma och hjälper Rasmus - Hugo skriker för att han inte får mat - Rasmus skriker för att han har pinkat ner byxorna och jag säger att han inte kan ta på dom igen - Telefonen ringer - Rasmus skriker lite till för att jag tömmer hans byxor på ekollon när han skulle göra det själv... Tillslut lägger sig lugnet lite grann. Samtidigt som jag lagar mat bär jag på en skrikande Hugo och leker med Rasmus och hans bilar. Livet på en pinne när man har två barn med andra ord:)

Soffmys;

Syskonmys;

Se, nu kan jag sitta själv!;

Nu sover båda småttingarna och lugnet hägrar sig - Not... Nu är det tid att planera helgens festligheter och sedan försöka komma i säng i hyfsad tid för imorgon knackar persienn-killen på dörren klockan sju...

1 kommentar:

  1. ibland vet jag inte om jag se upp till dig eller tycka synd om dig. nu kommer vi och hjälper dig i alla fall, pax för Hugis!

    SvaraRadera