måndag 12 september 2011

30 år ung:)

Vilken härlig helg vi har haft! Det har varit mycket fix men när det resulterar i tre roliga och mysiga dagar så är det lätt värt det. Att fylla 30 har varit helt fantastiskt kul och kan rekommenderas för er som har det kvar:) Det var ju ett tag sedan man fyllde jämt så man har liksom glömt av hur det var...

Fredag
Två dagar kvar till den riktiga 30års dagen men vi börjar fira redan nu. Mamma, pappa och Carro kommer upp på kvällen.

Fredagsskålen;

Trerättersmiddag bjuds det på. Här är förrätten med varm pilgrimsmussla, laxcarpaccio med ostronsås och en salsa på mango, avokado och chilli;

Till varmrätt blir det oxfilé med tre såser och egen friterade potatissticks. Efterrätten bjuder på kladdkaka med daimgrädde (enligt Rasmus så älskar han denna tårta...:)). Sedan är det paketöppning och jag får massor av fina presenter med mycket kärlek! Tack!!!

Några presenter som alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta är min gammelfarmors pall som min pappa målat om så det blev superfin och de gamla fönstren i hennes hus som min farfar gjort om till en jättefin spegel;

Halsbandet med gravyren Rasmus och Hugo samt min gammelfarmors ring;

Lördag
En dag kvar till den riktiga dagen:) Vi passar på att hänga i Skytteholmsparken eftersom det lägligt nog är Solnadagen där med massor av jippon och evenemang. Solen gassar och det är helt underbart väder så det gäller att vara ute.

En glass i solen;

Hugo och Rasmus blir Pippi Långstrump båda två:);

Njuter i solen på vår lilla gräsplätt;
På eftermiddagen packar vi bilen full, lämnar barnen hemma med mormor och morfar och beger oss till Globenrelaxen för att fixa i ordning kvällens fest.

Rasmus är hemma och fixar mammas tårta;

Så här fina blev jag och maken med lite 80-tals styling;

Syrran och jag på terrassen med magnifik utsikt över stan;

Eftersom temat på festen var 80-tal så fanns det självklart paraplydrinkar med fruktbål, ostbågar, salta pinnar, dillchips men också...

...smörgåstårtan som för en gångs skull inte var hemmagjord...;

... och marängswiss med tomtebloss;

Efter maten blev det lekar med samma tema där gästerna först fick svara på frågor och sedan delta för att skapa svaret.

Vem är störst i käften?;

Vem är virrigast?;

Ännu fler fina presenter fick jag, tack!, men makens kreativitet överglänste allt!;

30års hjulet innebar att jag fick snurra för att få fina priser. Jag vann bingolotter, en massage, 50kronor, trisslotter, nitlott:(, 100kronor, hotellfrukost och så kom supermegapriset... en resa till Budapest i vår på femstjärnigt hotell bara jag och maken!!! Kan man ha en bättre man:)?!?

Festen fortsatte med bubbelbad, bastande, 80-tals musik och bål! Hade fått låna svägerskans lägenhet för att kunna få sova ostört men eftersom vi inte var hemma förrän tre så var vi ändå helt slut dagen efter. Hugo klarade sin första natt utan mamma och pappa helt galant, vad vi fick veta i alla fall:)

Söndag
Hipp, hipp, hurra då var man 30 då... Hur det känns? Helt fantastiskt! Kanske en rynka till under ögonen:) men vad gör väl det när man har en underbar familj och vänner!

Hotellfrukost blev det inget av eftersom vi sov till tio och då var det för sent. En innestående alltså:).

Rasmus var stolt över tårtan han hade bakat till mamma;

Det blev en ganska lugn födelsedagsdag. Barnvakterna var helt slut och festfirarna var helt slut. Ett tag så sov nästan alla... På eftermiddagen anslöt sig Rasmus till ett annat kalas eftersom han tyckte det blev för trist hemma. Han gick över till grannen Ingrid som fyllde 2 år på lördagen. Där fick han hjälpa till att öppna paket, busa runt och äta mera onyttigheter...:)

Skönt att det regnar idag för jag och Hugo är bara inne och slappar...

1 kommentar:

  1. En underbar helg och maten var lika god som den var vacker! Kram

    SvaraRadera