tisdag 20 september 2011

Hemgjort

Den bästa gåvan man kan få är enligt mig något man ger med kärlek. Vad kan inte vara mer kärleksfullt än något hemgjort? Vi har den sista tiden fått massor av sådana härliga presenter och många dessutom gudomligt goda! Måste dokumenteras:)

Mamma har gjort helt underbar plommonmarmelad med lite kanelsmak som passar väldigt bra till det mesta. Igår provade vi till ost och det var kalas! Skulle vilja göra mera själv men det går ju inte utan plommonträd:( Dessutom har vi fått, från samma källa, svartvinbärssaft som Rasmus älskar! Marie och Micke var uppe i norr och plockade hjortron. Utav hjortronen blev det hjortronsylt och vi blev privilegierade som fick en underbar burk med sylt!

Sylt, saft och marmelad!;

Hugo fick en supergullig hemgjord filt av sina faddrar som matchar vagnen perfekt!;

Dessutom fick jag ju några sådana presenter när jag fyllde år som redan är dokumenterade. Frysen är också upp till bredden fylld med lingon och kantareller som har plockats söderöver och abborre som fiskats norröver. När pappa ringde och frågade om jag ville ha kantareller så sa jag så klart JAAAA!!! Hur mycket vill du ha frågade han? Så mycket jag får svarade jag. Jag fick många, många, många, många påsar med dessa underbara läckerheter.
Ännu en gång stort Tack!!!

Kanske inte riktigt lika hemgjort men var bara tvungen att visa min lilla bakhörna där jag samlat ett miniskafferi utav burkar fyllda med lite utav varje. Har snöat in på burkar just nu:);

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar