onsdag 17 mars 2010

Varför det är underbart här!

Varför kallas jag här nere i Thailand alltid Madam när jag är i sällskap med Jesper och Rasmus? Det låter som att man är en tjock och pluffsig medelålders tant... när jag går själv däremot får jag heta Miss, vilket låter betydligt mycket trevligare. Jesper heter alltid Sir som en ståtlig herre...
...


...
Mys i solnedgången på Relaxbay;

...
Har funderat lite på varför det är så himla underbart här i Thailand. Det bästa är helt klart att vi får vara tillsammans alla tre hela tiden och slipper alla måsten hemma i Sverige. Vi har ingen TV att zappa runt på, inga mobiltelefoner som blippar till hela tiden, inga trender att följa... Livet här är så enkelt. Jag kan traska runt i mina flippflops och samma kläder utan att någon bryr sig. Behöver inte gå på stan och känna att "åh den där tröjan skulle jag vilja ha". Det är faktiskt ganska skönt. Eftersom vi är här så länge är vi helt befriade från stress. Vi kan ligga inne i vår bungalow hela dagen om vi vill, bara för att det är skönt... och behöver inte känna att vi måste ner på stranden och pressa varje dag.
...

...
Jag och Jesper kan inte sluta förundras över vilken snäll liten kille vi har just nu. Rasmus är på tipptopp humör hela tiden. Det är så roligt för nu börjar han uppskatta att man leker och busar med honom på ett helt annat sätt en tidigare. Dessutom pratar han med alla precis som att han förstår vad man säger och svarar på sitt eget lilla språk.
...
...

...
I måndags var jag och Petra ute och dök vid Hin Daeng. Det tog fyra timmar med båt ut till reven som var otroligt vackra. Det första stället hade nästan bara en massa lila koraller medans det andra stället var fyllt av röda koraller. Jag var dock lite besviken att vi inte fick se några utav de stora fiskar som jag har hört ska finnas där. Det var skönt med en avkopplande och barnfri dag. Vi åkte halv sju på morgonen och var hemma halv sju på kvällen. När vi kom till dykstället så var det mycket vågor och ganska strömmt. Båten la till och vi hoppade av där bak för att sedan simma mot vågorna till fören där dom ankrat en boj som vi skulle gå ner vid. Det var en ganska tung simning och lite läskig men väl under vattnet så kände man inte av det lika mycket. När vi kom tillbaka så hade vi bokat bord på Bajen som är ett svenskställe här. Egentligen helt emot mina principer men dom skulle visa finalen på melodifestivalen och det är man ju bara tvungen att se. Så nu vet vi vem som vann och hela gänget som var där tyckte att rätt låt vann för en gångs skull:)
...
Rasmus jagar stor krabba;
...
Gårdagen spenderade vi på stranden och på eftermiddagen med lite beachvolleyboll. Vi har börjat inse att det snart är dags att åka hem igen så nu får vi ändå se till att bättra på brännan lite grann:)
...
...
Massor av kramar från oss alla till er alla och särskilt till Anna och Thomas som har fått en liten Oliver. Ännu en killkompis till Rasmus. Vi börjar undra hur världen kommer att se ut om några år om alla bara får pojkar...:)
...

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt, ni ser verkligen ut att trivas kanonbra!
    Kram till er!!

    SvaraRadera
  2. Ni behöver inte oroa er för brännan, det räcker med den ni har nu :)

    Kram Lina

    SvaraRadera
  3. Hej
    Här fortsätter det att snöa vi slog nytt rekord i antal dagar med temp under nollfrån 13/12 tom 10 mars. Ni hat verkligen väckt drömmen om att få vara i Thailand en längre tid. Inte undra på att ni har en så snäll pojk då han får vara med båda er varje dag. Härliga bilder, fan va jag längtar till hösten. Farfar

    SvaraRadera