fredag 5 mars 2010

Sri Lanka i bilder - Unawatuna Beach del 2

...
Finns det ett paradis på jorden så är det Unawatuna Beach på Sri Lanka. Det är den helt klart vackraste plats vi någonsin varit på. Vi åkte till södra spetsen av Sri Lanka tillsammans med Dianas familj. När vi kom in på vårt hotellrum så var utsikten så slående att man bara ville börja gråta. Vårt hotellrum vette ut mot stranden och hela sidan mot stranden var inglasad vilket gjorde att det kändes som att havet och stranden var inne på i rummet. Vi satt på balkongen och hörde vågornas brus, helt underbart! En mer romantisk plats blir svår att hitta...
...
Vy från vårt hotellrum;
...
...
Äntligen!:);
...
Bilresan till Unawatuna var dock sjukt jobbig och tog över sju och en halv timme, 12 mils körning... Vi hade inte så mycket tur där eftersom det var valvaka och folk körde som galningar. När vi väl kom fram så var vi inte på så bra humör och det kändes så onödigt med en så lång resa men allt ändrades när vi såg stranden. Det var klart värt det!!! Vi skulle hämta Suranga i Galle där han gjorde ett jobb på en lyxyacht. Vi fick komma ombord och kolla och det känns coolt att få se en sådan båt och känna vilka andra lyxmänniskor som varit där...:) Vi skulle definitivt inte ha råd att ens komma i närheten om det inte vore för Suranga. Att hyra båten i en vecka kostar 350 000 euro så då kan ni ju tänka er vad det är för båt och vilka som använder den...
...

...
Hela resesällskapet;

...
Galenpanna:);

...

...
Vackrast!!!;

...

3 kommentarer:

  1. Jag vet inte hur jag ska börja förklara exakt hur enormt avundsjuk jag är på er. Jag sitter på mitt kontor och tittar ut över ett jättefint stockholm med -7 och strålande sol... men jag sitter på kontoret och kan bara vara avundsjuk på er :) Vi ska definitivt kopiera erat upplägg nästa år. Tror jag redan nu börjar lägga undan lite pengar. Saknar er massor.

    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar bild på Rasmus när han sitter och är sandig på stranden. I Tranemo är det bara snö, snö och mer snö och i Göteborg är det bara regn. Tänker på dig!

    puss o kram lillasyster

    SvaraRadera
  3. Jag håller med om att Unawatuna beach är en av de absolut vackraste platserna man kan tänka sig. Men vyn blir ju inte sämre när världens goaste Rasmus finns med på bilden.

    SvaraRadera