lördag 27 mars 2010

Sabbotage

Då drabbas man av omvärden även här i paradiset... Någon har hackat min mail, det är absolut inte okej... Så om ni har fått någon skräppmail från mig så är det inte jag. Det har tydligen gått ut mail till hela min adressbok. Dessutom har den här löjliga personen raderat mail i min inkorg från februari och framåt... Däribland våra flygbiljetter till Bangkok. Som tur var ordnade det sig ändå men med dom resterande mailen är jag inte ens säker på vad som är borta och om det är något viktigt... Så himla jobbigt...
...
Rasmus gillar att hjälpa till med allehanda sysslor här på Goddays. För det mesta hittar vi honom i köket. Här hjälper han köksmästaren/trädgårdsmästaren med vattning av gräsmatta...;
...

...
Igår tänkte vi spendera en heldag på Khlong Nin men när vi kom dit var det stora vågor så Rasmus kunde inte bada och det fanns inte så mycket skugga. Det blev en lunch där och sedan tog vi tuck-tuck tillbaka. Något som Rasmus verkligen älskar att åka;
...


...
Igår kväll drog det in ett oväder över Koh Lanta. Vi fick känna dom första regndropparna sedan vi kom hit. Det blev dock inte så jätte mycket utan det verkade gå förbi oss. Det blixtrade långt borta i skyn hela kvällen;
...

...
Dessutom gick strömmen på hela ön så middagen fick intas i becksvart mörker med endast ett stearinljus som lyste upp. Vi såg inte vad vi åt så det kan varit vad som helst...:) Eftersom vi varken hade AC eller ljus i vår bungalow så låg vi ute och myste ett tag istället. När vi började bli lite oroliga för om vi kanske skulle vara tvugna att sova ute så kom det tillslut tillbaka som tur var;
...

Den glada tuktukföraren Rasmus;

3 kommentarer:

  1. hahaha, vilken söt film :D

    SvaraRadera
  2. Jag skrattar så tårarna sprutar, han vinkar ju bättre än drottningen! :)

    SvaraRadera
  3. Åh vilken stolt chaufför han är kung på gatan. Undebar film! Kram mormor.

    SvaraRadera