lördag 13 mars 2010

Egen tid är guld värd


...
= egen tid!!! Sitter just nu i en skön soffa på ett café med AC. Sörplar kaffe latte, smaskar brownie och surfar på nätet. Lite egen tid är alltid uppskattat och underbart avslappnande skönt. Jesper får sin tid i kväll då han ska kolla fotboll...
...
Här är det just nu extremt varmt. Chefen på hotellet sa att det ligger runt 42 grader och mitt på dagen vill man knappt vara ute. Varken poolen eller havet svalkar längre utan det är som att gå i ett badkar och man svettas lika mycket i vattnet... Mitt på dagen försöker vi hållas oss på något hak och käka en lång lunch eller bara kyla ner oss lite i bungalowen.
...
...
Nu har det gått ungefär 10 dagar sedan vi kom tillbaka till Koh Lanta och det har verkligen varit slappt, slappt, slappt. Själv känner jag att det börjar krypa lite i kroppen efter att ha något att göra. Vi har hittat några goa Göteborgare som vi har hängt lite med och spelat bland annat beach volleyboll. Ett utav paren har en liten dotter som är lite yngre än Rasmus. Jag och Petra (som har lilltjejen) ska ut och dyka på måndag. Är riktigt sugen på att åka ut och kul med lite sällskap. Vi ska åka till Hin Daeng och där ska finnas goda möjligheter att se stora hajar, rockor och andra stora fiskar.
...
...
Igår skulle jag klippa av Rasmus hans långa hår. Frågade efter en sax i receptionen men dom hade bara en väldigt slö så det var stört omöjligt. Istället fick jag använda hans nagelsax när han sov. Resultatet blev därefter:) Nu känner vi knappt igen vår son längre...:)
...
Nyklippt;
...
...
Vi har börjat skönja ett mönster med vår lillgrabb. Han kommer bli en sjukt busig kille som kommer göra otaliga hyss men han är också väldigt snäll och mysig med andra barn. Alla som är mindre än han själv klappar han försiktigt och ger stora kramar. Dagens hyss kommer här... Vi tyckte helt plötsligt att det blev väldigt tyst på toaletten...
...

...
Godaste bananpannkakan;

...
Egen uppfunnen klosslåda;

...
På hotellet har dom det mesta och dom gillar att klä ut Rasmus. Ibland kommer han med en tofs uppsatt i håret (därför klippte jag av det:)) och här har han fått en vacker tiara;

4 kommentarer:

  1. Det ser underbart ut, tur att ni kommer hem snart så vi slipper sitta här hemma i regnet och tråna ;)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar Rasmus pooser-min när han är nyklippt - en liten zoolander.

    Men jag ser inte vad han stoppat i toastolen!?

    SvaraRadera
  3. Nu är han ju snaggad som farfar!
    vad är det i toastolen?

    SvaraRadera
  4. men det är ju en toapappersrulle ser ni väl!

    SvaraRadera