måndag 8 december 2014

En tur till nationalparken

En liten paus på väg ner till nationalparken, kantiang bay.

Jag har hittat en riktig superplats för fotografering! Att det dessutom var lite halvmulet på förmiddagen gjorde inte saken sämre. Synd bara att platsen ligger på Lantas södra spets och det tar ett bra tag att komma dit. Nationalparken är verkligen en idyllisk plats för foto och väldigt varierad. Tyvärr blev vi attackerade av apor direkt när vi kom ner. Dom blev väldigt närgångna och började fräsa åt oss så att det blev obehagligt. Tillslut hittade vi några längre pinnar som vi kunde ha som skydd när vi skulle upp till fyren och för att känna oss lite säkrare.

De tre musketörerna. Redo att bestiga berget med fyren.
På väg hem stannade vi till en sväng på Khlong Nin för lunch och bad. Kändes fint att ta en långtur på moppen och få se ön igen och de förändringar som har skett. Grabbarna trivdes, trots den långa resan, på moppen och spanade på det mesta.

Jag älskar den här vyn!

Jag och mina två små guldklimpar.

Uppe på toppen!

Och så alla mina tre älsklingsgrabbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar