onsdag 13 augusti 2014

Ursvik och löpning

Brrr... "bara" 19 grader och blåsigt på förmiddagen gjorde att bad kändes avlägset (då slipper ni badbilderna:)). Istället packade vi lunch och fika på cyklarna och trampade iväg till Ursvik. Både jag och maken hann med varsin löprunda på en mil vardera medans den andre fick umgås med barnen, gå hinderbana, utforska skogen och kanske dagens höjdpunkt... Hitta en humla som hade skadat sig och inte kunde flyga, bygga ett litet hus till humlan, mata den med korvbröd och pyssla om den det allra bästa man kan. Bra kompo! När vi kom hem hade vi redan hunnit träna och barnen hade fått springa av sig. Dessutom fick jag fota av mig lite grann och miljöerna här är fantastiska för just detta. Passa på nu när värmen fortfarande finns kvar och boka en fotografering vettja!  Jag gillar Ursvik, där finns något för alla!

Filosoferande och paus i hinderbanan

Yihooo, jag vann löptävlingen...


Här gäller det att hålla tungan rätt i mun


Gömställe


I väntan på fikapaus


Trötta fötter har avslutat milen i löpspåret


Är galet nöjd över selfien som jag lyckades ta med min systemkamera:)


Tittut!


Kanske nästa profilbild för maken...

1 kommentar: