onsdag 6 augusti 2014

Liseberg

Vi tog en tur till Liseberg för att åka av oss lite grann. Det var länge sedan vi var där men det är ju så grymt kul. När det öppnade klockan 11 så hängde vi på låset och gick inte därifrån förrän vid halv tio på kvällen. 10,5 timmars konstant åkande med lite paus för mat och glass. Tur att vi hade hjälp av moster Bella och Tobias som hängde med. Framåt eftermiddagen anslöt även moster Carro så då kunde grabbarna åka sina grejer och vi vuxna kunde även få lite extra kul. Hann dock inte med så mycket eftersom det var galet med folk. Till Helix stod vi i kö i 60 min. Sjukt... men grymt värt det. Shit vilket häftigt åk!!! Sedan åkte vi Balder 50 min kö och Bergbanan 30 min kö.

Både treåringen och femåringen kvalade in på åkband under 110cm (fattades typ två centimeter för femåringen för att få åka mer än bara barngrejerna). Treåringen avgudade alla sina åk men jag tror att femåringen hade behövt få åka lite mer fartfyllda grejer, även om han uppskattade det. På slutet minskade kön till lilla bergbanan (hade varit mellan 45-60 min hela dagen och då ställer jag mig inte där med en femåring) och då fick han äntligen åka den. Han sken som en sol och det var helt klart bästa åken på hela dagen.

Maken skulle så klart tävla och vann en hel drös med gosedjur till grabbarna som blev överlyckliga. Maten inne på Liseberg har verkligen hottat upp sig och det var riktigt bra. Kaninlandet för barnen har också ändrats totalt sedan vi var där för 3-4 år sedan och det var jättefint. Gröna Lund går verkligen inte att jämföra med det här. Blir nog snart ett besök igen:)!

Farfarsbilar är en klassiker som alltid måste köras

Treåringen var mäkta stolt över att han fick köra radiobil alldeles själv

En del utav gosedjurssamlingen

Sista åket för kvällen med moster Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar