onsdag 5 mars 2014

Simskolepremiär



I måndags var det premiär för Rasmus och simskolan. Han var sjukt exalterad och väldigt förväntansfull. När vi väl kom dit så hoppade han i bassängen och gjorde en övning sedan tokvägrade han. Han hade bestämt sig för att inte göra någonting utan stod bara i ett hörn av bassängen och frös. Vad gör man då som förälder? Ville inte lägga mig i just då men efteråt så sa han direkt att han tyckte att det var tråkigt... Jag sa att man inte kan säga så om man inte ens har provat för det hade han ju inte gjort. Men hur får man det att gå fram till en femåring som har bestämt sig? *suck* Jag vet ju att han klarar allt det som dom gjorde men han säger bara att "jag kan redan simma" *dubbel suck*. Han kan även redan spela fotboll och pingis och skriva vilket gör att vi inte får hjälpa honom för då blir han sur. Hur gör man?

Vi har ju försökt att hålla nere på aktiviteterna för barnen nu medans de är små. Känns som att de där skjutsa och hämta tiderna kommer så småningom ändå. Simskolan var dock en aktivitet som vore bra för framtiden så att Rasmus inte bara kan simma under vattnet utan även över. Men nu vet jag inte, är det värt det?

Maken har varit sjuk hela veckan igen... Virus och höstblåsor var domen från vårdcentralen. Det känns som om vi inte är annat än sjuka i den här familjen. Längtar till sol och värme...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar