onsdag 12 mars 2014

Femåringens stora intresse

Fyra teckningar som Rasmus har målat i mars. 

Vår femåring älskar att rita. Han kan gå upp på morgonen, och det första han gör är att sätta sig och rita gubbar. En dag började han rita monstren på teckningen längst upp till vänster och när jag frågade hur han kom på att han skulle rita just sådana så svarade han;

- Mamma, det funderade jag ut innan när vi cyklade och jag satt där bak.

På förskolan vittnar dom om att han kan sitta en hel eftermiddag och bara rita. Vi får med oss kassar med teckningar hem och intresset är verkligen enormt. Vi är ju lite partiska men tycker så klart att han är väldigt duktig och är sjukt imponerande. Jag har ju dock ingen erfarenhet av hur barn ritar i olika åldrar så det kanske är helt normalt?!:) Tyvärr så kan man ju inte spara allt när man har en liten Picasso hemma men att fota av teckningarna tycker jag är ett smart sätt att spara dom på (just dom här alstren hänger dock på väggen hemma)! Jag blir så glad när jag tittar på hans teckningar eftersom det ryms så mycket fantasi i dom. Får man dessutom höra storyn bakom så kan den ibland vara makalös...

3 kommentarer:

  1. Ojojoj jag är grymt imponerad! Kram tk

    SvaraRadera
  2. Underbart fina! Jag tror han brås på sin mamma, hon gjorde också väldigt fantasifulla teckningar och älskade att rita och pyssla Kram!

    SvaraRadera
  3. Oj, Oj vilken liten stor konstnär!!
    Vi är verkligen imponerade!!
    Kram
    Farfar och Farmor

    SvaraRadera