måndag 28 oktober 2013

Höstglädje


För någon helg sedan hade vi lite höststädning här hemma. Tog en massa kort då men har inte riktigt hunnit med att fixa i ordning. Det känns därför extra härligt att ta fram dessa kort nu när mörkret verkligen har hopat sig över oss. 

Självklart räfsade vi ihop en stooor lövhög så att grabbarna skulle få hoppa i högen. Det ger mig nostalgikänslor att se grabbarna hoppa i lövhögen för det fick alltid jag och mina systrar göra när vi var små och det var så himla roligt. Jag minns än hur vi gjorde en gigantisk hög (tyckte vi i alla fall när vi var barn) hemma hos min gammelfarmor och sedan var det ren glädje att se löven yra omkring. Det gjorde mig därför ganska förvånad när vi häromdagen cyklade förbi en familj där tjejerna var i full färd att rulla sig i löven. Nej, gör inte så säger pappan. Ni blir så smutsiga... Barnen hade överdragsbyxor och full mundering så vad hade det gjort om dom hade fått kasta lite löv. Låt barnen leka och vara barn! Och som vuxen - våga hoppa!!! Det är ju bland det bästa som finns med hösten att låta löven virvla och frasa runt och överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar