söndag 6 oktober 2013

En härlig höstdag

Idag har jag tagit sååå många fina höstbilder. Hösten visar sig verkligen från sin allra vackraste sida just nu. Ni får dock hålla er till tåls tills jag kommer hem till datorn innan ni får se dom... Bjuder på några andra från telefonen så länge medan vi är på resande fot.

Började dagen med svampplockning tillsammans med mormor och morfar. Grabbarna älskade verkligen att gå i skogen och hoppa på alla stubbar. Så mycket "kantaneller", som Hugo säger, blev det inte men desto fler älgloppor (usch).

När vi kom hem hade äntligen Tobias vaknat så då blev det bus med honom och moster Bella.

Efter lunch fick vi söndagsefterrätt. Precis som på den gamla goda tiden blev det chokladpudding och grädde. Mums!;

På eftermiddagen åkte vi ut till Visen och stugan med gammelfarmor och gammelfarmor. Det blev eldning i brasan, fikamys och lövkastning.

Brasan värmde;

Nu har jag precis kommit hem från en löprunda och ska sätta mig en stund i bastun. Jag älskar verkligen att basta. Särskilt lite höstiga, kyliga dagar... Det är bäst! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar