onsdag 23 oktober 2013

Är det nu det börjar?


Jaha, då var det dags. Vid hämtning idag så klagade 4-åringen på ont i huvudet. Kände lite på pannan men kändes inte varm. När vi kom hem så somnade han i soffan med filten över huvudet och blev tokvarm. Feber så det bara sjunger om det så imorgon blir det vabb. Jag vill bara säga att det INTE är okej att lämna sina barn på dagis när dom är "lite" sjuka. Rasmus berättade nämligen att en tjej på hans avdelning hade fått gå till dagis idag för att hon bara hade "lite" feber enligt hennes mamma. Och tack för den säger jag då som får vabba imorgon kanske just tack vare att den här mamman inte "kunde" vara hemma med sitt sjuka barn... Nåja, jag ska i alla fall vabba med mitt sjuka barn för det ser jag som en självklarhet. Vi ska kura ihop oss i soffan, se på film, läsa böcker, äta glass och mysa. Så det så!!!

2 kommentarer:

  1. Krya på dig kramar i massor till Rasmus! Mys och ha det skönt i morgon, någon gång vabbar gärna mormor.

    SvaraRadera
  2. Lilla skruttgubben får krya på sig. Klokt och inte minst solidariskt att ni stannar hemma!

    SvaraRadera