tisdag 30 juli 2013

Totalt misslyckande

Den här dagen går inte till historien som den bästa någonsin. Snarare en utav de sämre. Det som skulle bli så bra blev bara pannkaka... Vi hade bestämt oss för att ta en två dagars tripp till Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld. Redan på morgonen började Rasmus visa upp ett riktigt dåligt humör. Bilresan dit gick okej men när vi kom fram så började han fresta mitt och makens humör redan innan vi hunnit innanför grindarna. Visst, regnet öste ner och förutsättningarna kanske inte var de bästa, men från första stund så grinade Rasmus ihop. Han ville inte titta på någonting och bara surade. Hugo däremot tyckte att allt var toppen. Han älskade att gå in i alla små hus och hade inget emot att regnet öste ner snarare tvärtom så ville han vada i varenda vattenpöl.

Lycka är att köra stor traktor.

Vi hann i alla fall se en teater med Karlsson på taket (det första vi gjorde) och sen blev det inte så mycket mer. Både jag och maken kan konstatera att vi inte kan ge parken något betyg överhuvudtaget... Vid två gav vi upp och tog oss dyngsura till bilen för ombyte. Grabbarna somnade på en gång. Tänkte att vi åker vidare till vandrarhemmet i Lönneberga där vi skulle sova men där öppnade inte incheckningen förrän vid fem. Eftersom grabbarna sov så tog vi en sväng till Mariannelund för att gå in i en godisbutik. Väl framme så vaknade grabbarna men Rasmus vägrade gå ut ur bilen och fortsatte visa sitt riktigt dåliga humör. Då fick vi nog och bestämde oss för att strunta i övernattning. Mitt och makens tålamod hade gått långt över gränsen...

Vatten som vatten i Emils Katthult.

Istället för en mysig kväll med korvgrillning på vandrarhem så blev det bilen tillbaka till mormor och morfar i Tranemo. Inte speciellt kul... men ibland går det bara inte. Vi som verkligen hade sett fram emot den här resan och stackars Hugo som skötte sig strålande hela dagen och tog fram sitt allra bästa humör. Tur att han fortfarande är så liten att han inte riktigt förstår... Idag känns det som om vi brände upp 2000 kr på ingenting. Inte så värt det:(. Boendet var redan betalt men som tur var betalade vi bara för en dagsentré. Jaha, det var vårt semester nöje.

Dyngsur make och något mindre glad än han försöker visa upp.

Nu försöker vi ladda om och glömma den här dagen illa kvickt. Och nej, det blir inte alltid som man tänkt sig... särskilt inte med barn.