torsdag 4 oktober 2012

Strandfotboll & poolhäng

När vi var i poolen i eftermiddags så fullkomligt överöstes vi av familjer med barn i samma ålder som våra grabbar. Tror nog att vi som mest var sex stycken familjer och alltså 12 barn... Helt sjukt. Vi som stundtals varit helt ensamma om poolen. Hur ska det egentligen bli på högsäsong? Kommer vi ens att få plats? Grabbarna stormtrivs så klart med allt umgänge:).

Full fart i poolen.

Klockan halv fem var det dags för fotbollsmatch på stranden. Båda dom svenska skolorna samlades, eller de föräldrar och barn som ville vara med, och sedan lirade vi strandfotboll. Så kul! Alla var med, vuxna som barn, och det funkade hur bra som helst. Rasmus var laddad men efter bara fem minuter såg jag att han satt och var ledsen. När jag frågade hur det var med honom så började han gråta och sa;

-Mamma, jag får aldrig bollen. Jag kommer aldrig att bli någon fotbollsspelare. Mamma, jag kommer aldrig att bli någon fotbollsspelare.

Stackarn... Jag försökte förklara att man måste springa och försöka ta bollen själv och att man kanske inte alltid får den men det är inte så lätt för en treåring att förstå... 

Strandfotboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar