torsdag 3 februari 2011

Magont och paket på vift

Rasmus paket har anlänt. Det skulle vara två kollin som var skickade från Storbrittanien. När jag kom hem igår så hade vi fått två avier från olika bolag på att paket hade anlänt. Jag och Rasmus satte oss i bilen, kanske inte bästa tiden på dagen, och begav oss först till postens utlämning av paket i Frösunda. När vi kom dit såg jag direkt att det var det paket vi beställt eftersom det var ganska stort. Frågade om dom inte hade två paket eftersom det skulle vara två stycken beställda men det fanns bara ett. Jaha, av bara farten var det väl lika bra att hämta ut det som var på den andra avin också då. Men för att hämta det var vi tvungna att åka till UPS utlämning i Bromma... Det är ju en bit emellan om man säger så... Där fanns det andra kollit som vi beställt. Hur dumt är inte det? Man gör en beställning, dom skickar två kollin samma dag... med olika bolag!!!???
...
Sedan skulle jag och Rasmus handla lite grann (pappa är i Göteborg med jobbet). Det var inte bästa tiden för det eftersom han hunnit bli både trött och hungrig. Vad gör man med en 2åring som är kinkig och vägrar något annat än att bli buren? Jo, man bär. Det kanske inte var det bästa när man är gravid. Kände att det hög till en gång i magen men sedan gick det över. Hela natten tror jag att jag sedan hade sammandragningar från och till och när jag kom till jobbet på morgonen så mådde jag spyilla. Den lilla/lille krabaten där inne har snott runt och sparkat som en galning hela dagen och jag har mått dåligt. Tror inte att det är magsjuka men kanske en kombination av för mycket lyft och stress. När jag ringde MVC (har jag typ aldrig gjort tidigare) så säger dom;
...
- ja, men var det sammandragningar du hade?
Hur sjutton ska jag veta det undrar jag då? Jag hade ju typ inga förra gången och dessutom så sov jag men det kändes ungefär som att magen drog i hop sig och så gjorde det ont/eller mer som illamående. Någon som känner igen sig. Man kan tydligen ha mycket mer av den varan med andra barnet men ska jag må så här så får det gärna upphöra illa kvickt. De första tre månadernas illamående var hanterbart men det är inte det här...
...
Nu ska jag hämta bustrollet på dagis och sedan ska vi greja i ordning för ikväll kommer mormor och morfar på besök och vi ska ha lite för-kalas till Rasmus innan dom åker till Thailand imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar